Maandag 9 maart Khum Lanna naar Chiang Rai - Reisverslag uit Phrao, Thailand van Gerda en Michael Keckeis - WaarBenJij.nu Maandag 9 maart Khum Lanna naar Chiang Rai - Reisverslag uit Phrao, Thailand van Gerda en Michael Keckeis - WaarBenJij.nu

Maandag 9 maart Khum Lanna naar Chiang Rai

Door: Gerda Keckeis

Blijf op de hoogte en volg Gerda en Michael

09 Maart 2015 | Thailand, Phrao

Pfffft 05:30 is wel heel erg vroeg!!!! Het is nog helemaal donker. Eerst ff koffie en dan naar de fietsen. Onze gids brengt ons naar een lokale markt waar de lokale boeren hun waar verkopen. Het is nogal fris (voor ons) waardoor de lokale bevolking met mutsen en dassen op hun waar verkopen. Dol komisch. Dat vinden zij zelf ook. Een van de vrouwtjes vindt ons net zo'n attractie als wij hun vinden met muts en das om, dat wij op de foto gaan.
Er worden soms wel heel bijzondere dingen verkocht, bv. Eekhoorn, miereneieren, een soort poffertje van kokosmelk met tamarinde. Dat laatste was echt lekker!!! Onderweg naar de 2e markt kwam het zonnetje rood op, prachtig! Daar een bakkie koffie gedronken en wat soorten fruit geproeft die wij niet kennen. Daarna door de rijstvelden terug naar het hotel voor het ontbijt. Om 10:00 gaan wij met het busje en onze gids Bobby naar Chaing Rai. De rit duurt ongeveer 2,5 uur. Helaas hangt ook hier dikke smog dus foto's maken heeft geen enkele zin. Alles is grijs. Onderweg een lunch, een boottocht over de Kok rivier en een bezoek aan de olifantenfarm. Dat laatste was wat zielig. Veel olifanten aan een korte ketting waar je op kan rijden. Hebben wij niet gedaan. Met de boot terug naar de pier en door naar het hotel. Een luxe hotel met huisjes en hopelijk een wat zachter bed! Lekker opgefrist en naar de avondmarkt. Daar heerlijk een soepje Tom Yum met seafood en de mannen gefrituurde vis en groenten gegeten. Op de terugweg even naar de 7 Eleven supermarkt wat biertjes gehaald want in het hotel kosten ze 200 bath/ 6,60 euro per halve liter. Lekker een drankje doen bij het huisje en plannen maken voor morgen.

• 11 Maart 2015 - 19:34

Martin & Sylvia :

Jammer dat jullie zoveel last hebben van de smog. Goed dat je niet op de olifant bent gaan zitten. Echt zielig voor die beesten.