Dag 3 dinsdag 3 maart - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Gerda en Michael Keckeis - WaarBenJij.nu Dag 3 dinsdag 3 maart - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Gerda en Michael Keckeis - WaarBenJij.nu

Dag 3 dinsdag 3 maart

Door: Gerda Keckeis

Blijf op de hoogte en volg Gerda en Michael

03 Maart 2015 | Thailand, Bangkok

Vandaag transfer naar Kanchanuri Jungle lodge incl. Een dag excursie met gids. Wij worden om 07:30 opgehaald en hebben een zeer comfortabele bus. Onze gids heet Peter Nat of eigenlijk Nattanath Pengpinij, maar dat is te moeilijk voor ons. Als eerste gaan wij naar een markt waar een trein doorheen rijdt!!! Het is een redelijk smal straatje met allemaal kraampjes en waar je loopt is een spoor. Onze gids legt uit dat als de trein langs komt je tegen de muur moet gaan staan en de kooplui hun spullen opzij moeten zetten en de luifeltjes binnen moeten halen. De trein komt met veel getoeter aan en alles gaat opzij. Geweldig!! We hebben er een leuk filmpje van gemaakt.
Daarna een palmsuiker fabriek. Hier laten ze zien hoe het gemaakt wordt en mogen win het proeven. Het is net karamel. Michael was er een soort gans aan het plagen en werd behoorlijk gebeten. Hahahaha. Door naar de floating market. Wat een chaos daar. Inderdaad gaat alles via en op bootjes. Wij vaarden zelfs in een bootfile, hahahaha. Nu naar een houtsnijfabriek. Ze maken daar met de hand reliëf schilderijen in teak hout maar ook meubelen van andere hout soorten. Prachtig. Door naar de brug over de rivier de Kwae (rivier Quai). Heel toeristisch en heel warm. Gauw weer de koele bus in. Nu nog een uurtje rijden naar de pier. Hier nemen wij afscheid van onze chauffeur en onze gids en gaan wij de longtailboot op naar ons hotel op het water.
Het hotel zijn allemaal hutjes op pontons verbonden met bruggetjes en in het midden het restaurant. Er is geen stroom alles gaat met gas of olielampen. Spullen naar de kamer en een biertje drinken. Gauw de reddingsvesten aan en naar het laatste huisje. Het water in en met de stroom mee naar het laatste huisje waar je ( met wat moeite ) weer een trappertje op kan klauteren. Gaaf joh! Hapje eten (wat de pot schaft) en lekker tukken.