laatste dag in San Jose - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Gerda en Michael Keckeis - WaarBenJij.nu laatste dag in San Jose - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Gerda en Michael Keckeis - WaarBenJij.nu

laatste dag in San Jose

Door: Gerda

Blijf op de hoogte en volg Gerda en Michael

23 December 2012 | Costa Rica, San José

Vandaag de laatste dag in San Jose, morgen om 04:30 vertrekken wij naar het vliegveld voor de terugreis naar Amsterdam. Wij wilden vandaag niet gaan zitten wachten dus zijn wij nog iets gaan ondernemen en zijn naar de Poas vulkaan gegaan en onderweg naar een koffie plantage: Doka Estate. Het leuke is dat wij 3 jaar geleden ook bij Doka Estate geweest maar dat bleek een koffie huis geweest te zijn van de originele koffie plantage. Dus wij hebben toch weer iets nieuws gezien. Best wel leuk want je krijgt te zien hoe koffie gemaakt wordt.. van koffie plant tot gebrande koffieboon. Ze drogen de bonen gewoon in de zon! Daarna door naar de krater van de Poas. Gelukkig was de jongen aan de ingang van het national park zo lief om 3 keer het toeristen tarief en 1 keer een Costa Ricaan te berekenen anders hadden wij niet meer voldoende colones om de toegang te betalen (hahaha). Helaas hebben wij de krater niet uit de wolken gezien... het was te bewolkt en te winderig. Je kan niet alles hebben, zeggen wij dan maar. Bij terugkomst de koffers opnieuw ingepakt en lekker gedoucht en voor het laatst een lekker restaurantje gezocht en daar gegeten. De bell boy doorgegeven dat wij de auto willen hebben om 04:30 (ze brengen hier de auto voor je weg naar een parkeergarage en halen hem ook weer voor je op, decadent he!!!). Als laatste hebben wij nog een lekker Cahuita borreltje gedronken en nu naar bed. Morgen vroeg op.