Woensdag 19 december dag 24 - Reisverslag uit Puntarenas, Costa Rica van Gerda en Michael Keckeis - WaarBenJij.nu Woensdag 19 december dag 24 - Reisverslag uit Puntarenas, Costa Rica van Gerda en Michael Keckeis - WaarBenJij.nu

Woensdag 19 december dag 24

Door: Gerda

Blijf op de hoogte en volg Gerda en Michael

22 December 2012 | Costa Rica, Puntarenas

Michael was er vanochtend alweer om 05:30 uit en heeft echt hele mooie zonsopgang foto’s gemaakt! Vandaag staat de boottocht naar Tortuga Island op het programma. Ik heb er echt zin in, alhoewel het einde van de vakantie steeds dichterbij komt. Na het ontbijt moeten wij om 8:45 klaar staan bij de receptie met zwemspullen, handdoek en vooral zonnebrand creme. Wij zijn met 8 personen, wij 4, een Amerikaans stel op huwelijksreis en een wat ouder Zuid-Afrikaans stel. De boot wordt bijna het strand op gezet om ons erop te laten en als eerste varen wij naar de mangroven. Het is prachtig, maar wij varen er te snel doorheen om dieren te kunnen spotten. De gids vertelt dat hier bepaalde mosselen te vinden zijn waar ze chevice van maken en dat er een restaurantje is in Pachire dat Las Vegas heet waar ze de lekkerste maken. Daarna de tocht naar Tortuga Island. De boot gaat lekker snel, het is heerlijk de wind te voelen. Het duurt ongeveer een half uur voordat wij bij het eiland aankomen. Voor het eiland ligt een natuurlijke arcade boog en de gids vertelt dat hier een deel van de film Pirates of the Carabian gefilmd is. Het eiland is zo genoemd omdat een van de 3 eilandjes een rotsformatie heeft die lijkt op een schildpad. Inmiddels is dat wat minder geworden door erosie. De eilanden heten … Alcatras en … Als eerste gaan wij snorkelen bij een rots voor het grootste eiland. Helaas is het water erg troebel..het lijkt wel erwtensoep. Je kan geen hand voor ogen zien dus wij gaan teleurgesteld weer terug naar de boot. Na een tijdje wordt het water toch helderder want wij kunnen de vissen zien zwemmen vanuit de boot, dus het water weer in. Ik zie clownsvissen, papagaaivissen, een kleine tonijn, veel zwart gele vissen. De gids gooit wat brood overboord en hele scholen vissen komen er op af, leuk!!! Michael heeft een vrucht meegenomen die de vissen ook heel erg lekker vinden en sommige eten zelfs uit de hand! Dat was fun!
Na een tijdje worden wij naar het eiland met het witte strand gebracht waar de tour operator een eigen stukje strand heeft en waar zij het eten klaar maken. Wij kunnen in de tussen tijd zelf doen wat wij willen. Ineke en ik gaan schelpen zoeken en vinden de mooiste schelpen en stukjes koraal! De mannen gaan een stukje de berg op maar het pad blijkt erg steil te zijn. Heerlijk in het water gezwommen en gespeeld met een eekhoorntje in de boom. Het eten is simpel: wat kip met rijst een aardappel. Rond 2 uur gaan wij weer terug naar het resort. Helaas is er nog steeds geen internet en ook de folders die ons beloofd zijn, zijn er nog niet. De rest van de dag lekker relaxt aan het zwembad en ’s avonds weer heerlijk gegeten. Morgen willen de mannen weer de zonsopkomst gaan fotograferen…dus wekker op 5:00 uur. Michael hoort een vreemd geluid en gaat met de zaklantaarn op zoek. Het blijken een klein soort wasbeertje te zijn. Leuke afsluiting van de dag