Donderdag 13 december dag 18 - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van Gerda en Michael Keckeis - WaarBenJij.nu Donderdag 13 december dag 18 - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van Gerda en Michael Keckeis - WaarBenJij.nu

Donderdag 13 december dag 18

Door: Gerda

Blijf op de hoogte en volg Gerda en Michael

14 December 2012 | Costa Rica, Monteverde

Wat hebben wij een slechte nacht gehad! Het bed is slecht, de nacht koud en Michael was heel onrustig en veel uit het bed. Nou oké, is ff niet anders. Vandaag hebben wij het plan om een wandeling met gids te doen door de cloud forrest en de hanging bridged met een gids. Dus eerst ontbijten en dan op pad. Aangekomen bij het Monteverde national park blijkt dit niet de locatie te zijn die wij zoeken. De man achter de bali was zo lief om te bellen met Sky om ons op de lijst van bezoekers te zetten en een gids te boeken. Wij kunnen om 13:00 terecht dus hebben nog ff de tijd om te winkelen in het dorpje Monteverde. Wij hebben een leuk souveniertje gekocht voor Philip (verklap natuurlijk ff niet wat het is, hahahaha) Nu alleen nog iets voor Lesley (moeilijk!!!!) en voor papa en mama (ook moeilijk). Daarna naar Sky. Onze gids Laura staat al op ons te wachten. Het weer is winderig en best koud, maar ja dat is normaal voor het cloud forrest. Zij heeft ons een uitleg gegeven over primary en secondary forrest en wat het verschil is en waarom planten zo groeien, waarom om sommige grote en sommige kleine bladeren hebben etc etc... echt heel interessant. Wij hebben niet echt veel dieren gezien, maar wel veel geleerd. Gezien: mestkevers, een duizendpoot, een kakkerlak, howler monkeys, black guan, prong billed barbet. Op de weg terug wat boodschappen gedaan en pollo frito gehaald, want wij moeten het dure eten van gisteren een beetje aan het compenseren (hahaha) het was echt lekker. Ze hebben hier op het terrein 3 honden: een rat op pootjes, een witte poedel en een zwarte soort bull/mastief. Die laatste is zo leuk!!!!! De mannen zijn nog een keer de jungle in gegaan, kijken of zij de tarantula nog een keer kunnen spotten. Morgen gaan wij alweer op pad dit keer naar Rincon de la Vieja ook bij een vulkaan. Het resort heeft hot springs dus wij hebben er wel een verwachting van... eerst nog een nacht op het slechte bed. Misschien zijn wij zo moe dat wij wel slapen...

• 14 December 2012 - 11:49

Corrie Van Veen:

lekker die bedden lijkt grandSeker wel ik heb zo de indruk dat het daar meer regent dan hier.
    ik heb ook het idee dat jullie met dat wandelen sterk vermagert terug komen
    Herman zeker die was al zo mager.Liefs en een knuffel mamma en pappa