Dinsdag 11 december dag 16 - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van Gerda en Michael Keckeis - WaarBenJij.nu Dinsdag 11 december dag 16 - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van Gerda en Michael Keckeis - WaarBenJij.nu

Dinsdag 11 december dag 16

Door: Gerda

Blijf op de hoogte en volg Gerda en Michael

12 December 2012 | Costa Rica, Fortuna

Wij hebben vannacht de gordijnen helemaal niet dicht gehad maar helaas is het de hele nacht bewolkt geweest dus hebben wij geen mooi zicht op de vulkaan gehad. De mannen zijn vanochtend vroeg met een wandeling naar de waterval begonnen en hebben een groene salamander en the great curassow (een soort kalkoen) gezien. Daarna zijn wij gaan ontbijten en op jacht gegaan naar de mooiste foto van een kolibri. Wat zijn die vogeltjes snel! Ineke heeft bij het huisje lekker gaan prutten met haar verslag. Daarna op pad naar de vlindertuin. Kort voor vertrek vindt Michael iets bij de bosrand waarvan hij zegt dat het slangeneieren zijn… Nou dat moeten wij nog ff checken op internet….Bij aankomst in het halletje staan een aantal vitrines met grote insecten en een heleboel vlinders. Wat een mooie! Wij krijgen een uitleg van een jonge dame en zij laat zien welke vlinder welke poppen maakt en van een aantal laat zij ook de rups zien en de vlinder die net uitgekomen is. Bij navraag wat zij met de lege poppen doet, blijkt dat zij ze weggooien… ha… dat is natuurlijk niet oke. Wij mogen er een aantal uit de prullenbak vissen voor ons verslag. In de vlindertuin zien wij de mooiste vlinders en wij mogen de vleugeltjes die wij op de grond vinden houden…. Dat is een uitdaging natuurlijk. Wij hebben prachtige foto’s. Naast een vlinder tuin is er ook een frog garden, echter die kikkertjes zitten achter glas en dat is niet zo leuk. Het is echt heel erg warm in de tenten dus wij zijn vlug naar de lodge terug gegaan om ff af te koelen en wij gaan naar het Baldi hot springs spa resort. Voordat wij weggaan allespullen in de kluis van de kamer. Dat wel een risico want als ze de kluis meenemen is ALLES weg. Dat is die Engelsman in Cahuita ook gebeurd. Michael legt zijn camera erin en hij loopt weg. Blijkbaar lag er iets niet recht in de kluis want met een grote knal valt zijn camera uit de kluis op de plavuizen vloer. O my god! Bij het oprapen horen wij glas dus het zweet breekt hem uit. Het blijkt de filter te zijn die voor de lens zit en er zitten krassen op zijn nieuwe lens. Gelukkig doet de camera het nog wel. De verzekering zal niet blij met ons deze vakantie. Dus op naar Baldi. Nou dat was heerlijk. Er zijn daar 24 baden waarvan een aantal met pool bar. Ineke heeft leuke foto’s gemaakt. Wij hebben inclusief eten geboekt. Welliswaar een lopend buffet, maar het was prima. Daarna zijn wij van boven naar beneden alle baden af gegaan. De baden waren van verschillende temperaturen. De bovenste was zelfs zo heet dat je daar niet eens in kan gaan. Verder zijn de baden gemiddeld tussen de 35 en 40 graden. Heerlijk dus! Een bad was 45 graden… daar zijn wij heel snel ff met onze benen in geweest maar dat is bijna niet vol te houden. Om 9 uur houden wij het voor gezien, wij zijn moe van alle warme baden. Lekker naar de lodge en een afzakkertje voor het slapen gaan.